iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Thursday, February 10, 2011

Kesian manje ibu

rasa bersalah sgt kat diri sendiri...
sebab ape????
sebab nya terlambat nak kejar org jual roti petang semalam.

begini al-kisah nye

petang semalam lepas balik keje mcm biasa g amik manje ibu kat umah pengasuh..lepas borak2 n lepak2 ngn pengasuh kat bawah aku pun balik umah. dok lah berehat kat dalam rumah..

pas tu dgr lah bunyi pon...pon...pon...bunyi hon org jual roti tu.mula2 aku buat dek je...malas nak layan. tapi manje ibu plak excited bila dgr bunyi tu."ha..ha..ha...nak!!nak!!!" sambil depa tangan kat aku coz die nak tgk india jual roti tu..."alamak dah tak de lah dik" kesian plak aku kat die coz tak sempat nak tgk."abish dah...." sambil goyang2 tgn tanda tak de...adoi...kesian lagi.

"adik g cepat amik kasut,kite g beli roti" patuh lah si manje ibu ni.berlari amik kasut n bagi kat aku suh aku pakaikan. dah kluar rumah.OTW nak g kat roti tu tiba2.............................roti tu pun jalan, pergi.makna nya tak sempat lah aku nak beli roti. spontan manje ibu berhenti berlari bila tgk roti tu pergi.muka kecewa sambil cakap "dah habish dah...." terus aku terduduk depan die.sedih tgk reaksi muka kecewa budak kecik mcm tu."ala dik dah tak sempat la nak beli...esok ye ibu belikan"

nasib baik manje ibu ni boleh bawak berunding...tak nangis..selamat aku..klu tak meraung lah die tgh2 org.
tapi aku tetap rasa bersalah coz aku yg lambat bawak die kluar....

balik rumah aku pun goreng kan keropok untuk manje ibu...ganti jajan (aku panggil cekedis) yg dia nak beli kat org jual roti tu..

No comments:

Post a Comment