iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Tuesday, May 14, 2013

EARTH HOUR D'RUMAH




bila earth hour betul2 aku tak nak buat..bukan tak nak..bebab time earth hour tu time bz cz pukul 8-9pm
tu time kecedaraan pada aku...ok,xmau cite pasal earth hour tu.

now nak story pasal cuaca sejak kebelakangan ni..
kat umah aku tu dulu best gile...sejuk je...
sebab dulu kat langat tu xsehabat sekarang pembangunan nye.
sekarang ni pantang ada tanah lapang,terus kene sodok nak buat rumah.
sekarang ni hutan betul2 sebelah rumah aku dah kene sodok..
nak buat kawasan perumahan baru...
ape lagi panas terik la time siang.malam pulak tinggal la bahang nye..
dulu tido tak payah pasang kipas pun xpe.sekarang kene pasang ekon lah nampak nye.
sebelum pasang ekon, kita tutup la lampu2 yang ada kat umah untuk mengurangkan mengeluaran haba yang boleh buat rumah menjadi bertambah panas....
sedih......
kat area rumah kau tu kiri kanan depan belakang kawasan perumahan nak buat..tapi harga sgt2 gerun...paling murah pun RM300k plus plus...ko mampu? aku sememangnya lah tak mampu..dengan gaji aku skrg ni ada lagi ke rumah yang aku boleh beli? sampai ke tua ke aku kene sewa rumah?

ok.dah stop melalut..





No comments:

Post a Comment