iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Thursday, February 25, 2010

Bercuti di Kampung

Cuti raya cina lepas aku balik simpang pelangai (kg aku) n balik tg gemuk (kg mr husabnd). nak adil kena lah balik dua2 kampung gak.
Jumaat, lepas balik keje trus balik kg aku dulu. sampai kg pun dah senje. ikut jalan hulu langat ke kuala klawang...mula2 lalu kat sini dulu mcm seram n takut gak.jalan ni sunyi n x banyak kete lalu. tapi dah lama2 dah biasa la. harap2 xde ape2 la perkara yang tak diingini jd sepanjang guna jalan ni.
mcm biasa lah atok n opah mmg tgu je la cucu die balik. tapi yang menyedihkan bile sampai je kampung cucu lak wat sombong...dah kenal orang plak die... bile mak aku amik je tak sampai 5minit die dah pandang aku menagih simpati...lama2 kluar la muke sedih si delisha. dah nangis xnak kat orang... kat atok ok plak.tapi si delisha ni wat muke pelik je tgk atok dia...ngn org laki dia xnangis....
tapi untuk penagetahuan anak aku ni mmg ssh nak senyum ape lagi nak dgr die ketawa mcm bby lain. org2 terpilih di hati die je yang die nak senyum..
kat kampung puas la atok wat lawak nak dgr cucu die ketawa. akhirnya atok berjaya wat delisha ketawa!!!!! tapi 3 or 4 kali je die nak ketawa, pas tu sori lah...dah wat x tau je.
ala2 sombong n aksen sikit la anak aku ni..(aku tak pernah didik die jd mcm tu)
kat kg aku byk dok umah je. xde tempat nak merayap lg pun pns gile kat kg aku.ptg2 bawak delisha jln2 naik moto aje lah.

Next entries lah baru cite balik tanjung gemuk...

No comments:

Post a Comment