iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Thursday, February 4, 2010

DeLisHa Dah 5 BuLaN

29 Januari 2010 genap lah Delisha 5 bulan lahir ke dunia... dah 5 bulan lah umo die...
1 Feb 2010 kene g check up. hari tu aku tak keje.cuti hari wilayah. klinik tu plak kat selangor. check up 5 bulan ni kene la inject hehehe...anak ibu kan kuat...die tak nangis pun kene cucuk. nangis sebab kaki kene pegang je.....

Sekarang ni aku bukan nak cite bab kene inject. aku nak cite bab Delisha  yang still baby ni dah pandai tunjuk hebat depan nurse. kagum gak lah aku ada anak yang mcm ni..hahaha...

First skali lepas register kena lah timbang.. berat naik 700g bulan ni.bln lps 5.6kg bulan ni 6.2kg mcm biaselah dia msti tido sblm smpai turn die nak timbang. sblm ni die baik je.xmarah pun klu aku bukak baju die time die tido.hari tu time aku bukak baju die nak timbang nurse tu cabutlah puting dari mulut die. menjerit die marah..adoi..ada lah sikit perangai aku tu. lepas timbang nurse tu ukur panjang n lilit kepala die.

Pas tu tgu turn nak jumpa nurse dlm bilik plak. Mase ni ada la ujian praktikal nurse tu buat. Masuk je bilik nurse tanya aku palggil die sape. Aku pun jwb Delisha... start lah ujian praktikal nye.
Nurse tu pun panggil lah nama die 'Delisha'..... yang aku xcaye die boleh plak pandang nurse tu siap senyum2 kuar2kan lidah lagi. Slame nie die xamik pot pun klu aku panggil.

2nd test nurse tu suruh die amik kiub kayu. Nampak tak menarik die dah start wat xpot je. Bile tukar mainan warna menarik terus je tangan die capai benda tu. Memang anak aku seje tunjuk pandai depan nurse. Kalau kat umah die malas nak amik.Tunjuk guna mulut je.

3rd test nak test mate die dah boleh kenal n ikut pergerakan objek. Dipendek kan cite lulus lah sume test tu.

Haha ada sikit yang buat aku klaka.. Bile tgk graf panjang bby, die dok kat dlm kwsn kuning... makne nya xcukup tinggi lah... kurang 1cm dari yang sepatutnya.. utk info bersama bile baby dah umo 5 bulan tinggi die mst sekurang2nya 60cm

Tak pe lps ni aku suruh lah die bergayut hari2 bagi tinggi..

Kesimpulan nya aku xcaya yang Delisha ni dah pandai tunjuk hebat depan nurse..entah ikut perangai sape lah anak ibu ni... ibu baik org nye...(hehehe...up diri lah) tapi mmg aku dah nampak die ni kepala angin sikit. akut mood die je..itu pun bukan perangai ibu tau....

No comments:

Post a Comment