iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Thursday, August 5, 2010

AKU DERITA APABILA KAU MENDERITA.....



Aku sedih bile terkenang seorang sahabat.......kat sini aku bahagia n gembira bersama suami n anak sedangkan sahabat aku sedang menderita menanggung penyakit yg dialami.... sebagai seorang sahabat, jauh dalam hati aku turut derita atas pendiritaan yg dia alami...bertapa berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul...

Tak de ape yg mampu aku lakukan di sini selain berdoa supaya dia tabah menghadapi dugaan yg Allah berikan kepada hamba pilihan Nya. semoga dia kembali sihat seperti biasa....moga ada hikmah yg menanti disebalik dugaan yg dia hadapi.

14 tahun menjadi sahabat aku dah cukup untuk aku mengenali hati n budi nya...biar pun ada yg x sependapat dgn aku. tp bg aku, dia lah sahabat yg memahami n sgt2 baik...bila die bercakap,mmg nampak die berhati2 spy aku tak terguris dgn kata2 nya...x pernah tinggikan suara bila bercakap dgn aku...mmg tak kedekut...bile aku ssh dielah org yg pertama membantu tanpa diminta.

2 comments:

  1. ya allah..sedihnyer sy bace...wat sy nangis...awk..biar pun sy derita skang...sy x kisah...sy redha...2 kan dah janji Allah kat umatnyer...

    yg penting..sy ade sahabat mcm awk..yg slu amik berat n m'doakan sy..2 dah cukup bg sy....tp sy x nak kehilangan awk dalam hidup sy..awk la yg slu jadi sumber kekuatan sy dalam hidup nih...klu xde awk..x tau la sy..

    sy syg awk sgt2 wat selamenyer...biar berape ramai pun bidadari syurge yg nak jadi sahabat sy kat akhirat nti...sy tetap akan mintak kat Allah SWT yg sy nak awk gak jadi sahabat sy mase 2....

    sepanjang kite b'sahabat..awk la satu2nyer manusie yg paham sy...ape yg t'sirat dalam hati sy..sume awk leh tau...awk la kate hati sy...awk la satu2nyer manusie yg wat sy betul2 selese n tau sape diri sy sebenarnyer..timer kasih byk2 wak atas sokongan n semangat awk..

    selagi awk ade ngan sy...selagi 2 la sy akan kuat...insyaallah...

    ReplyDelete
  2. wah terharunyer aku ngn persahabatan korang berdua ni..wat aku sedih membacanyer..dah mcm orang bercinta pon ader ni..eheheh..semoga persahabatan itu kekal selamanyer..untungkan ader sahabat yg macam ni dalam dunia ni..ingat kita waktu susah dan senag..mendoakan kita waktu susah dan senang..itulah yg dinamakan sahabat..semoga Allah lindungi kalian berdua..Aminnnn...

    ReplyDelete