iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Thursday, February 28, 2013

MEE UDANG MAK JAH

Balik kursus kat taiping hari tu pakcik dreba (driver) setuju permintaan penumpang2 yang dah meleleh air lioq nak makan mee udang kat kuala sepetang.. dari kamunting menuju ke kuala sepetang tu bukan la dkt sgt.boleh tahan la.kalau jalan kaki tak tau la selamat sampai or singgah kat hospitai taiping.

aku memang tak pernah la sampai kat sini.dari 4tahun lepas lagi masa aku kursus kat taiping aku dengar die org cerita pasal mee udang ni...dulu,3 minggu aku kat sana tak berkesempatan pun nak g makan mee udang..lagi pun masa tu ramai..xkuasa pakcik dreba tu nak bwk sampai 3 biji bas makan kat sana. kali ni kite org satu bas je...boleh la nak manje2 mintak singgah jap..tq pakcik dreba cz sudi layan kerenak kite org.

jom tengok menu dulu..
makan biasa RM7.00
special RM11.00
harga xla mahal sangat..kira mampu la 

mee udang biasa..
saiz udang aku x tau.tapi kira besar la jugak klu masuk umah aku..
makan udang je pun dah kenyang

gambar yang besar tu mee udang biasa
gambar kecik tu mee udnag special..udang 6 or 7 ekor saiz besar
udang pun segar2.isi padat lagi sampai ke kulit.


berapa bintang untuk mee udang ni???
tak tau la berapa nak bagi..rasa die cukup semuanya.xde la tawar or masin..tapi ikut tekak aku kalau pedas sikit lagi ummhh!! 

servis memang tip top...cepat n pantas.kalah kedai mamak.tapi klu bungkus slow sikit kot. kalau korang ada niat nak bungkus,sila siap2 kan list dari rumah ye supaya korang tak naik hangin.

ok,setakat ni je celoteh bab makan.

jumpa lagi next n3 IN SYAA ALLAH...

No comments:

Post a Comment