iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Friday, March 1, 2013

KESIAN ANAK IBU....



anak : comel tak adik????
ibu senget : tak   

muka membela diri .ibu plak otak senget...

 
terus sentap!!!!!


tak puas hati!!!!

merajuk!!!!


ibu puas hati dapat panaskan hati anak...
makanan pun dah sampai.mari kite santap laju2 n balik.

tengok muka anak ibu terus hati jadi sayu..kesian...tak sangka umur tak sampai 4 tahun dah ada org benci kat die...xsuka kat anak ibu..but don't worry anak..ibu akan sentiasa ada di depan adik untuk melindung hingga ke hujung nyawa..

sedih sgt bunyi nye.....

macam ni al-kisah nye..kat sekolah delisha ni ada la sorg budak.umur 6 tahun.budak perempuan.bukan baru kenal pun.dah memang kenal dari delisha baby lagi.kira rumah satu kawasan ngn aku lah kalau macam tu.budak tu tak salah n aku xde la nak marah budak tu pun..yang aku pelik sangat tu MAK budak tu...die ni lah yg xsuka kat delisha ni.bila dah MAK tu konfom lah dah tua kan. lagi tua lah dari aku sebab anak die pun dah besar2.yg sekolah ngn delisha ni anak bongsu die. si pompuan low educated ni g canang kat org yang hari2 delisha ni makan nasi lemak anak die kat sekolah... very the BADIGOL punye manusia. yang buat die hangin satu badan tu sebab delisha ni jenis yang SGT2 KEDEKUT hak die. helo...............pompuan, aku boleh bayar balik klu ko rasa anak ko xcukup makan sebab anak aku mkn nasi lemak anak ko 2 3 ulas tu...pengasuh delisha pun sakit hati..abah pengasuh lagi la hangin..

punca yang die meluat kat delisha ni sebab delisha ni suka jeling kat die,pastu delisha ni klu cakap memang nak menang je...delisha pun memang tak suka kat die.yang aku perasan pompuan ni klu cakap skali ngn muka2 die mcm nak gaduh. yang anak aku pun memang kaki gaduh jugak la.siap cakap motor pompuan tu mcm MOMOK.sebab bunyi bising. 
  
tapi fikir2 semula aku ni jenis xsuka nak besar2kan hal selagi xmudaratkan anak aku. tapi AWAS!!!! sekali ko usik anak aku makna nye ko memang nak declare PERANG ngn aku..klu dah buat sale time dapat bonus harus la aku beli.

Now aku sangat2 faham kenapa mak2 dulu sanggup bergaduh tarik2 rambut sebab nak menangkan anak. bila org cakap buruk pasal anak kita benda tu akan terus masuk dalam hati..pastu terpulang kepada kita nak buat ape..aku boleh fikir lagi mana baik n buruk nye.aku pun xnak buat sesuatu perkara ikut hati nanti aku jugak yg susah. aku pun xnak menangkan anak direct depan anak.takut nanti die besar kepala pulak.

sekian celoteh luahan hati....

4 comments:

  1. lahai pompuan tu apa punya ngok lah..hal anak yang nak masuk campur kenapa.. pastu canang dekat orang, kadang kala kene jugak ajar pompuan macam tu.. tapi bersabar lah selagi boleh sabar...hidup berjiran, kang jumpa balik muke tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. org xde otak....tapi org mcm tu kite pun kene buat2 xde otak jugak baru bertemu buku n ruas

      Delete
  2. Betul 2 wak...sy sokong sgt2...sy mmg pantang klu org perasan bagus nih....hal anak pun bangang...delisha tu budak lg...x de akal pikiran....klu sy jd awk...sy g umah die...terus tanyer....bape kali delisha mkn...awk kire...agak2 budak nyer mkn....byr jer...pas tuu..pesan kat ank die...klu delisha nak...jgn bagi...patutnyer...klu sy jd pompuan mengong tuh....sy siap bg lebih nasik tuh kat anak sy...biar die share ngan kwn2....lg sy suke...ade gak mak yg mengong....stakat nasik anak ko nak berkire..mmg mahal la rezki ko...patutla delisha kate moto ko mcm tuh..ngan2 ko skali momok pompuan ngok...eee...sakit hati org kate delisha mama tau....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut kan hati mmg sy nk g umh die nk byr blik ape yg delisha dah mkn.tp rs mcm bdoh sm mcm die plk.klu sy dgr lg sekali kene take action la.biar jd sejarah pertama hdp sy bergaduh ngn org

      Delete