iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Monday, November 11, 2013

Delisha OH Delisha





ini adalah hasil kerja anak saya berumur 4 tahun..berkonsepkan "ADA AKU KISAH?" sebab nye naik sawan ibu pesan suruh kira dulu sebelum tulis. tapi sebab konsep ada aku kisah menebal dalam hati, tulis aje lah ape yang die suka.sebab ibu bukan cikgu.budak2 besar ni cakap cikgu yang die org nak dengar. campur plak dgn keras kepala tuan punya badan, jadi macam tu lah hasil nye. so,ibu kene lebih banyak belajar saikologi nak pujuk anak yang mcm ni.

mula hantar sekolah awal tahun ni masa umur 4 tahun.. target aku kenal huruf n menulis pun dah cukup. kalau boleh membaca tu syukur Alhamdulillah sgt2. setakat minggu terakhir sekolah tahun ni boleh la die menulis n mengeja sikit2. tu pun ikut mood. kalau disuruh, merapu lah jawabnye. kalau kehendak hati sendiri kite curi2 dengar, betul lah mcm yang cikgu ajar.

minggu lepas bawak balik kertas exam..WOW..semua markah tinggi2..paling rendah pun 86%. tapi xde pun rasa bangga dalam hati ibu sebab aku tau tahap kemampuan anak aku..bukan markah tinggi yang aku nak tgk. biar lah markah 10% pun yang die tunjuk kat aku. sebeb dari situ aku boleh tau setakat mana kebolehan die. dari situ aku boleh perbaiki kelemahan tu. 


No comments:

Post a Comment