iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Thursday, December 30, 2010

Nilai RM1 dulu n sekarang



Duit...duit....duit..ada duit ape pun boleh jadi.sume org suke kat kite.tapi klu tak de duit xde org yg nak berbaik n suka kat kita kan?

zaman sekarang ni dengan RM1 ape yg kita dapat? dok celah gigi je kan? aku nak story ckit pasal nilai RM1 ni di mata budak2 zaman sekarang.

Ni memanglah cita benar bukan rekaan semata2 ok?.baru2 ni wat lah kenduri cukur jambul anak sedara aku kat kg. maka berkumpul lah kami adik beradik...memang penuh la rumah dgn manusia.aku adik beradik dah 5 org tambah plak ngn menantu 3 orang n cucu 9 org.penuh gak la umah kat kg tu...ni cite selingan je je....

Nak dijadikan cite anak sedara aku mintak duit kat aku.kebetulan aku pegang RM1 dgn  baik hati nye aku pun bagi kat die....duit tu plak berlipat lalu dibukanya lipatan duit tu spontan je kluar dari mulut die "kecik nye duit ni maklang" ceh.... tekejut beruk aku dgr ayt die. makne nye duit tu sikit lah...aku pun ngn selambanye jawab "ala memang la.tu seringgit.angah boleh la bli ais krim.klu bli ais krim dapat lah". termasuk lah kat kepala die agak nye..."oooo.....yeke"




kesimpulan nye sekarang budak2 sekarang tak pandang pun duit RM1. mcm duit tu tak laku plak. mmg berbeza ngn aku dulu. masa aku kecik2 dulu klu dapat duit RM1 aku dah bergumbira ngn duit tu...mase tu pun blanje skolah (skolah rendah) 20sen je klu aku bawak bekal.klu tak bawak bekal mak aku bg lah 50 sen. tapi time tu nasi lemak 20sen je sebungkus.air plak 10sen.aku ada lagi 20sen.boleh bli keropok plak balik nnt.

bukan budak 3 4 tahun je yg tak nak duit seringgit tu. klu tunjuk RM10 & RM1 kat delisha pun delisha sure pilih RM10. tapi tu maybe sdd faktor warna kot....

No comments:

Post a Comment