iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Friday, May 21, 2010

Hulu langat- kuala rompin- JB - kuala rompin- Hulu langat





ni lah kawan Delisha kat Johor

Minggu lepas aku balik Rompin sampai hari Jumaat dah malam dalam pukul 11.00 mlm. Sampai je mertua n jiran2 tgh buat mkn2 wat nasik air... kire langkah kanan lah aku hari tu...

Petang Sabtu g JB lak anta adik ipar aku. kat sane dok umah busu (makcik sebelah sepul) sampai sana jadual memang padat. mula2 aku plan nak g umah ros tapi x sempat lah..sori lah byk2 ye puan roznifa bt Ali mungkin tak de rezeki lagi nak jumpa ko.. malam pun merayap gak. g pasar borong pandan city.tapi tak habis rayap pun.kawasan luas lagi pun hari dah malam. manje ibu pun dah tido. aku pun lupa nak snap gambar cz bz menyerbey brg2 yang ada kat sana tapi xbeli ape pun.xde ape2 yang menarik pun kat sana pada aku lah.

Hari berikutnya (ahad) g lah plaza angsana cz si suami nak bli kasut kerja die yang dah koyak..sian si suami g keje pakai lah kasut koyak...huhuhu...dah azab sgt kasut tu...malang nye aku lupe gak nak snap gmbar kasut yg dah azab sengsara tu....cari punya cari dapat gak lah kasut kerja untuk si suami tapi tak lah mahal sampai 2 3 ratus..bli setakat yang mmpu je...

Masa kat umah busu ternyata lah manje ibu ni dah biasa hidup sorang2. Busu ada menagsuh anak org. ada yang sebaya ngn manje ibu tapi die dah nak pandai jalan,dah tumbuh gg tapi manje ibu tak lagi. bile bagi die org main sama2 manje ibu mcm tak pandai nak main sama2 asik sengeh2 je kat budak tu...tak pandai nak amik mainan kat tgn budak tu..ala2 tak pandai gaduh lah kot... org suruh main same2,manje ibu asik tgk TV je.hahah...tu lah keadaan nye cz manje ibu ni di asuh sorang2 je. tu yang xmesra ngn org.

Pas anta adik ipar aku kat kempas kite org pun gerak balik tanjng gemuk (kuala rompin) dari kempas pukul 5 ptg sampai tg gemuk dalam pukul 8.30 mlm.. yang best nye mlm ni ada wat mkn2 lagi.mmg rajin betul jiran mertua aku ni wat mkn2. sesuai sgt lah dgn aku yg sentiasa lapar je ni. menu die laksa penang...mmg peberet aku sgt2 ni...letih mmg letih tapi seronok. aku tak rasa balik rumah mertua pun.rasa mcm balik rumah mak sendiri je. fmly mertua  pun baik jiran2 n saudara mara sebaleh suami pun ok je semua. balik je kg menje ibu tido pun lewat cz ramai org nak melayan manje ibu...

Petang Isnin baru gerak balik Langat...sampai Langat dah pukul 10.00 mlm...nasib ada tapau lauk dr kg senag sikit kerja aku. Klu tak kene singgah mkn kat kedai..aku tak suke..

No comments:

Post a Comment