iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Thursday, November 29, 2012

PLAN THN DEPAN, NAK ANTA G SEKOLAH

ini anak saya.nama die NURDELISHA SOFIA BINTI SAIFUL ADHA
umur 3 tahun.tahun depan 4 tahun

Aku plan thn depan nak anta delisha ni g skolah..aku pun dah buat servey la sikit2 nak anta kat skolah mane.tp servey pun kat en gugel je la..bukan g satu skolah ke satu skolah..aku dah excited sgt nak anta die g skolah ni..excited gak nak g redah smua skolah tadika yang ada kat hulu langat tu..bayak jugak la pilihan klu nak pilih.terpulang la.ikut kemampuan.tapi 80% keputusan stakat ni aku n sepul pilih PASTI.

PASTI ni dkt je ngn rumah aku.tp kene naik bas lah.klu jln kaki berpeluh lah jugak. Nama PASTI ni pun aku tak tau lagi.tp kat Pinggiran Delima.Depan kawasan rumah aku je.kene cross main road lah.maybe next week kot baru nak terjah skolah ni.nak jumpa cikgu n register skali...

TAPI......................
hehehe..aku risau gak, dah 2 3 hari g skolah tetibe ja die ckp " ibu,rasanye adik xnak lah g skolah.adik penat" budak ni kuat auta gak..klu putih kate die,maka putih la,klu hitam, hitam la.xde pilihan lain melain kan kite je yg kene mengalah. setakat ni die mmg nak sgt la pergi sekolah.sbb die berminat nak naik bas skolah tu. bab suasana kat sekolah die belum tau lagi.aku bg tau skolah tu best.nnt ada buku banyak,boleh tulis n warna.ada kawan ramai,boleh nyanyi,baca doa, bla..bla..bla...die pun seronok la dgr cerita aku.
 
Sungguh.aku tak tipu.aku memang sgt2 teruja nak anta anak g sekolah. siap nya sepul lagi."dulu mula2 awk g skolah awk nangis tak?" die jwb,tak..sbb aku ni bukn jenis manje mengada2 punya budak.takde nak manangis2 g skolah ni..aku redah je.xde plak mak ayah aku nak tunggu aku sehari suntuk kat sekolah.pepandai la aku bawak diri.
 
tak sabar nak tgk anak pakai unifom sekolah..heheh...pakai baju,tudung,pakai kasut n galas beg...mcm anak2 org lain tu..stok beg delisha mmg banyak..ada satu lagi beg pooh aku simpan untuk guna masa g skolah nnt..tapi mcm besar je..so ada rezeki kene lah bli yg baru saiz kecik sikit.bab kasut sekolah? kesian..ada ke saiz die..kaki kecik je..dah g servey 1 kedai..xde saiz die..xpe,nnt kite bli je ape2 jenis kasut asal kan putih..
 
Harap2 delisha nak la g skolah..tapi klu nak ponteng skali skala tu aku approve kan lah application die.sbb umo 4 thn ni aku tak paksa pun die nak blaja sgt.juz ikut2 je..pupuk minat dulu pastu dedah kan die dgn kawan2 biar die pandai bergaul n bawak diri.memang motif aku anta die g skolah awl2 pun sbb nak die pandai bergaul n bawak diri n nak die dgr kata sikit.xde lah asik nak dgr cakap die je..

No comments:

Post a Comment