iBu SayaNg aNaK2 N aYaH

iBu SayaNg aNaK2 N aYaH
aku bersyukur menjadi seorang isteri dan ibu..kehadiran kalian menambah seri dalam hidup ku

Monday, November 26, 2012

SARAPAN NGERI DI PAGI SABTU




Nilah rentetan cerita sabtu lps yg aku dah share ngn Mr. mukabuku & En.Instag...NO..NO..NO...jangan sesape berani bersuara nak komen mcm2 ye...##hatitengahpanas## bile tgk je gambar hati aku panas mcm dok kat dapur tgh goreng kuih ni...semlm dah sejuk,kali ni panas semula...salah sape????HAKU jugak kan???

Aku ni punya la subuh2 sepie (pepagi buta) dah bgn prepare nak buat kuih keria untuk sarapan anak n suami  terchinta..punya la suci niat hati aku..alih2 NAH kau!!! nilah hasil nya...ni lah org tua2 cakap 'niat tak menghalalkan cara' (ada kene mengena ke?)

seminggu aku menggugel resepi tau.kat rumah ada labu, nak mempelbagaikan resepi,nak kretip sgt lah konon.ape lagi yg boleh buat benda mkn dgn labu selain masak lemak labu..gugel punye gugel dpt la resepi buah kuih keria guna labu. slalu guna ubi keledek kan? sbb nilah resepi yg paling senang n sesuai dgn org mcm aku yg tersangat 'clever' buat kuih..

MEMPERSEMBAHKAN HASILNYA!!!!
JENG..JENG..JENG...
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I

ada korg nampak mcm kuih keria???ada??ada???
so?
dgn rasminya aku bagi nama CEKODOK LABU BERSIRA!!


CEKODOK LABU BERSIRA...
##sangatsedih##

gula + air =kasi bedak ini kuih..
agak2 dah pekat curah ke kuih tu..kacau2 sampai air gula tu kering

upacara cekodok berendam dlm kuali
(menggoreng)

hasil nye..
moral of the story..
time masak jgn sibuk snp pic.nnt legam mcm ni..

jgn salah tafsir..
ni sebelum jd cekodok..
dah sampai liat mcm ni pun xboleh nak bentuk jd kuih keria jugak
chef dah naik angin..
aku tarik2 je masuk kuali.
sbb tu lah xjd kuih keria aku..

1 comment: